قالب فیس آپ رایانه شخصی

 

قالب فیس آپ رایانه شخصی


کد قالب رایانه شخصی را از کادر زير کپي کرده و در قسمت ويرايش قالب وبلاگ خود کپي نماييد



رایانه شخصی (به انگلیسی: Personal Computer) (به‌صورت مخفف PC) رایانه‌ای همه‌کاره است که از نظر اندازه، قابلیت‌ها و قیمت به‌گونه‌ای ساخته شده که برای استفاده شخصی مناسب است و قرار است که توسط کاربر نهایی استفاده شود. این نوع رایانه‌ها با مدل‌های پردازش دسته‌ای و اشتراک زمانی که برای کار عده‌ای فراوان و تولید رایانه‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است.

برنامه‌هایی که برروی بیشتر رایانه‌ها نصب می‌شوند شامل واژه‌پرداز، صفحه گسترده، پایگاه داده‌ها، مرورگر وب، کلاینت ایمیل، بازی کامپیوتری و ده‌ها برنامهٔ دیگر که برای استفاده‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایانه‌های شخصی امروزی معمولاً به اینترنت متصل هستند که به آن‌ها اجازه دسترسی به وب جهان‌گستر و منابع موجود در آن را می‌دهد. این رایانه‌ها همچنین می‌توانند از طریق سیم یا بی‌سیم به شبکه‌های محلی متصل شوند. رایانه‌های شخصی خود شامل رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، نت‌بوک و تبلت می‌شوند.

انواع  رایانه

ایستگاه  کاری

ایستگاه کاری اسپارک‌استیشن محصول شرکت سان در دهه ۱۹۹۰ دارای پردازنده مرکزی ۲۵ مگاهرتزی ریسکیک ایستگاه کاری یک رایانه به‌روز است که برای استفاده‌های تکنیکی، ریاضیاتی یا علمی طراحی شده است. این رایانه‌ها که در ابتدا برای سرویس‌دهی همزمان به تنها یک کاربر ایجاد شده بودند، امروزه معمولاً به شبکه‌های محلی متصل هستند و سیستم‌عامل‌های چندکاربره بر روی آن‌ها نصب می‌شود. این ایستگاه‌ها وظایفی مانند طراحی به کمک رایانه، پیش‌نویس و مدل‌سازی، محاسبات سنگین علمی و ریاضیات مهندسی، پردازش تصویر، مدل‌سازی معماری و گرافیک رایانه برای ساخت انیمه و جلوه‌های ویژه را برعهده دارند.

رایانه رومیزی

رایانه رومیزی اوپتی‌پلکس محصول شرکت دل قبل از گسترش استفاده از PCها، رایانه‌ای که بر روی میز تحریر جا می‌شد، بسیار کوچک به‌نظر می‌آمد. اما امروزه این عبارت به نوع خاصی از جعبه‌های رایانه اشاره دارد. رایانه‌های رومیزی در انواع مختلف از جعبه‌های بزرگ و ایستاده گرفته تا نسخه‌های کوچکی که در پشت نمایشگرهای LCD جا می‌شوند، عرضه می‌شوند. در این مفهوم کلمه «رومیزی» به جعبه افقی گفته می‌شود که معمولاً نمایشگری برروی آن قرار گرفته و برروی میز قرار داده می‌شود. بیشتر رایانه‌های رومیزی امروزی دارای صفحه‌کلید و نمایشگر جداگانه‌ای هستند.

رایانهٔ بازی

رایانهٔ بازی، یک رایانه رومیزی استاندارد با تجهیزات قدرتمند و کارایی بالاست. از جمله ویژگی‌های این رایانه‌ها می‌توان به کارت گرافیک و پردازنده مرکزی قدرتمند و حافظه فراوان و سریع اشاره کرد. این سخت‌افزارها برای پاسخگویی به نیازهای بازی‌های رایانه‌ای که به آن‌ها بازی‌های PC نیز گفته می‌شود، ضروری است. تعدادی از شرکت‌ها مانند ایلینور، رایانه‌های بازیِ آماده و شرکت‌های ریزر و لاجیتک نیز موشواره‌ها، صفحه‌کلید‌ها و قطعات جانبی مخصوص بازی‌کُن‌ها را منتشر می‌کنند.

رایانهٔ یک‌قسمتی

رایانه‌های یک‌قسمتی (به انگلیسی: all-in-one PCs) زیرمجموعه‌ای از رایانه‌های رومیزی هستند که جعبه رایانه با نمایشگر را در یک بسته‌بندی قرار می‌دهند. در این نوع رایانه‌ها، نمایشگرها معمولاً صفحه لمسی بوده و موشواره و صفحه‌کلید جداگانه نیز در کنار آن‌ها موجود است. قطعات داخلی این نوع رایانه‌ها معمولاً در پشت نمایشگر قرار گرفته و مانند لپ‌تاپ ساخته می‌شوند.

نت‌تاپ

نت‌تاپ نوعی از رایانه‌های رومیزی است که در فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی توسط شرکت اینتل معرفی شدند. این نوع رایانه‌ها با قیمت کم و قابلیت تاشو شناخته می‌شوند. گونه‌ای مشابه از لپ‌تاپ‌ها نیز با عنوان نت‌بوک تولید شده‌اند. خط تولید این نوع رایانه‌ها با معرفی پردازنده‌های اینتل اتم همراه شد که به آن‌ها کمک می‌کرد تا برق کمتری مصرف کنند و فضای کمتری اشغال نمایند.




Share تاريخ: 1394/04/14 مشاهده : 292

آخرین قالب های ارسال شده :