دانلود قالب موس

 

دانلود قالب موس


کد قالب موس را از کادر زير کپي کرده و در قسمت ويرايش قالب وبلاگ خود کپي نماييد



تعامل انسان و رایانه یا اندرکنش انسان و رایانه، به دانش و فن‌آوری مدرن و پرتنوع مطالعه، طراحی، اجراء، و ارزیابی سامانه‌های محاسباتی درگیر در محاورات و تعاملات مابین کاربران انسانی از یک سو، و رایانه‌ها و عامل‌های هوشمند نرم‌افزاری از سوی دیگر گفته می‌شود.
این رشته علم بررسی تعامل انسان و رایانه است. در واقع این علم نقطه تقاطععلوم رایانه و علوم رفتارشناسی طراحی و چند علم دیگر است. ارتباط و تعامل انسان و رایانه از طریق واسط اتفاق می‌افتد؛ که شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار است. یک تعریف دقیق آن این است: علم تعامل انسان و رایانه یک رشته مرتبط با طراحی، ارزیابی و پیاده‌سازی سیستم‌های محاسباتی متقابل برای استفاده انسان در مطالعه پدیده‌های مهم پیرامون اوست. این رشته شاخه‌هایی از هر دو طرف درگیر را شامل می‌شود مثلاً گرافیک کامپیوتری، سیستم عامل، زبان‌های برنامه‌نویسی، تئوری ارتباطات و طراحی صنعتی برای قسمت کامپیوتری زبان‌شناسی، روانشناسی و کارایی انسان برای قسمت انسانی آن.

تاریخچه

این رشته در اوایل دهه ی نهم قرن بیستم (۱۹۸۰) میلادی به عنوان شاخه ای تخصصی از علوم کامپیوتر که با علوم شناختی، مهندسی عوامل انسانی و طراحی سر و کار دارد ایجاد شد.

اهداف

هدف آن تقویت تعاملات کاربر و رایانه به وسیله کاربردی تر کردن رایانه‌ها و مطابقت آنها با نیاز کاربران است. به عبارت دیگر این رشته مرتبط است با:

روش‌شناسی و فرایندهای طراحی واسطه‌ها
روش‌های پیاده‌سازی واسطه‌ها
تکنیک‌های ارزیابی و مقایسه واسطه‌ها
توسعه طراحی و پیاده‌سازی واسطه‌های جدید

تفاوت با دیگر رشته‌ها:

این علم در مولفه انسانی با دیگر رشته‌های علوم رایانه و در مولفه رایانه با دیگر رشته‌های ماشینی و صنعتی تفاوت دارد. همچنین تاکید آن بر قسمت‌های فیزیکی طراحی صنعتی مثل طراحی کیبورد و موس آرگونومیک (متناسب با ساختار بدن انسان) کم است.

زیرموشی

زیر موشی یا پد موس صفحه‌ای است که در زیر موس قرار می‌گیرد و به منظور راحتی کار با موس استفاده می‌گردد. برای تهیه زیر موشی‌ها از پلاستیک، لاستیک، آلومینیوم، شیشه و غیره استفاده می‌کنند. برخی زیر موشی‌ها که به زیر موشی‌های طبی معروف هستند، دارای برجستگی‌ای هستند و این برجستگی موجب می‌گردد در ساعت‌های طولانی کار با رایانه مچ دست خسته نشود.



Share تاريخ: 1394/04/15 مشاهده : 235

آخرین قالب های ارسال شده :