دانلود قالب تولد

 

دانلود قالب تولد


کد قالب تولد را از کادر زير کپي کرده و در قسمت ويرايش قالب وبلاگ خود کپي نماييد



کیک تولد سنتی بود که از زمان رم باستان رواج داشت و سالروز به دنیا آمدن هر کس را با کیک‌های خوشمزه جشن می گرفتند. اما تا به حال فکر کردید که چه کسی اولین بار روی کیک تولد را با شعله شمع و آتش روشن کرد؟

درباره این سوال تنها دو نظریه وجود دارد:

برخی می‌گویند شمع تولد برمی‌گردد به یونان باستان. در آن زمان پرستندگان آرتمیس خدای جنگ و شکار به عنوان هدیه کیک به معبد او می‌بردند و روی کیک ها شمع روشن می‌کردند تا نور و درخشش ماه را تداعی کنند همچنین نور شمع روی کیک‌ها باعث می‌شد که صورت ستایشگران آرتمیس بدرخشد و نورانی شوند. خیلی‌ها معتقدند که دود شعله و شمع باعث می‌شود که صاحب کیک به بهشت برود. امروزه سنت آرزو کردن قبل از فوت کردن شمع تولد از همین ماجرا سرچشمه می‌گیرد. در کل بنا  بر این نظر داستان شمع تولد به آرتمیس و مناسک پرستش او بر‌می‌گردد.

برخی دیگر معتقدند که سنت شمع تولد به آلمان‌ها برمی‌گردد.  در سال ۱۷۴۶ کنت لودویگ فون زیزیندورف جشن تولد خودش را خیلی مجلل و به شکل یک فستیوال برگزار کرد. او  دستور داد که یک کیک خیلی بزرگ برای تولدش تهیه کنند و  سوراخ‌هایی روی آن بگذارند که به اندازه سنش هر کسی از نزدیکانش یک شمع روی آن بگذارد. پیش از آن در سال ۱۷۰۰ کیک تولد را با یک شمع روشن روی آن جشن می‌گرفتند. درواقع قرن ۱۷ میلادی دوره‌ای بود که کیک تولد به صورت یک کیک مجلل و تزئینی در میان  قشر ثروتمندان رواج یافت ، زیرا تنها آنها توانایی خرید وسایل کیک پزی  را داشتند اما به مرور در قرن ۱۸ وسایل شیرینی‌پزی ارزانتر شد و بیشتر اقشار جامعه توانایی خرید و درست کردن کیک را داشتند.
جالب است که این کاری که ما هرسال در عمرمان می‌کنیم هنوز به درستی دلیلش و ریشه‌اش را نمی‌دانیم به هر حال به نظر می‌آید که فرضیه اول درباره گذاشتن شمع روی کیک قابل قبولتر باشد.



Share تاريخ: 1394/04/22 مشاهده : 1380

آخرین قالب های ارسال شده :