قالب فیس آپ سیب سبز

 

قالب فیس آپ سیب سبز


کد قالب سیب سبز را از کادر زير کپي کرده و در قسمت ويرايش قالب وبلاگ خود کپي نماييد




درخت سیب (نام علمی: Malus domestica) درختی برگریز از خانواده گلسرخیان است که بخاطر میوه شیرین و گوشتیش شناخته شده است. در سرتاسر دنیا، این درخت به عنوان درخت میوه کشت می‌شود؛ و وسیع‌ترین گونهٔ رشدکرده از سرده مالوس است. منشأ درخت از آسیای مرکزی است؛ جایی که امروزه هنوز هم گونهٔ وحشی آن، مالوس سیورسی، یافت می‌شود. سیب پس از هزاران سال کشت در آسیا و اروپا، توسط مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی برده شد. سیب در تعدادی از فرهنگ‌ها، مانند فرهنگ اهالی اسکاندیناوی، یونان و سنت‌های مسیحیان اروپایی، اهمیت مذهبی و اساطیری دارد. سیب همچنین یکی از سین‌های اصلی هفت‌سین ایرانی‌ها است.

درختان سیب حاصل از کاشت دانه بزرگ هستند، اما درختان حاصل از پیوند ریشه (ساقه زیرزمینی) کوچکند. بیش از ۷٬۵۰۰ رقم سیب شناخته شده وجود دارد، و در نتیجه طیف وسیعی از ویژگی‌های دلخواه به دست می‌آید. ارقام مختلف برای سلیقه‌ها و استفاده‌های مختلف از جمله آشپزی، خام خوردن، و تولید شراب پرورش می‌یابند. درختان سیب معمولاً بوسیله پیوند زدن تکثیر می‌شوند، گرچه سیب‌های وحشی به سادگی از دانه می‌رویند. درختان و میوهٔ سیب مستعد تعدادی از آفت‌های قارچی و باکتریایی قابل کنترل با روش‌های ارگانیک و غیرارگانیک هستند. در سال ۲۰۱۰، در بخشی از پژوهشی که برای کنترل بیماری و پرورش انتخابی محصول سیب صورت گرفت، ژنوم این میوه رمزگشایی شد.

در سال۲۰۱۰، حدود ۶۹ میلیون تن سیب در سراسر جهان به عمل آمد، که تقریباً نیمی از این مقدار را چین تولید کرده بود. ایالات متحده با بیش از ۶٪ تولید دنیا، دومین تولید کنندهٔ مهم بوده است. ترکیه سومین تولید کننده و ایتالیا، هندوستان و لهستان مقام‌های بعدی را داشته‌اند. سیب به صورت خام خورده می‌شود، اما در بسیاری از غذاهای آماده شده (بویژه دسرها) و نوشیدنی‌ها هم استفاده می‌گردد. در باور همگانی، خوردن سیب تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد؛ با این حال، دو نوع آلرژی به پروتئین‌های متفاوت موجود در سیب نسبت داده می‌شود.



Share تاريخ: 1394/04/25 مشاهده : 304

آخرین قالب های ارسال شده :