قالب فیس آپ قلب

 

قالب فیس آپ قلب


کد قالب قلب را از کادر زير کپي کرده و در قسمت ويرايش قالب وبلاگ خود کپي نماييد




قلب یا دل یک اندام ماهیچه‌ای است که مسئول پمپ خون به شریان‌ها ب‍ه‌وسیلهٔ حرکات ضربان‌دار متناوب است و به این صورت خون را به همهٔ نواحی بدن ارسال می‌کند.

قلب انسان به طور متوسط حدود ۷۰ بار در دقیقه می‌تپد. قلب انسان در سمت چپ بدن در ناحیهٔ سینه‌ای (توراسیک) بدن قراردارد و به گونه‌ای قرارگرفته‌است که رأس (apex) آن به سمت چپ و پایین قرارمی‌گیرد و همواره بخشی از آن درحال فعالیت و بخشی در حال استراحت است و در هر بار ضربان، قلب به مدت ۰٫۴ ثانیه در حال استراحت خواهدبود. بافت قلب نیز هم‌چون دیگر بافت‌های بدن نیاز به تغذیه دارد که تغذیهٔ قلب برعهدهٔ عروق کرونری (تاجی) می‌باشد.

دیواره قلب

از خارج به داخل شامل سه لایه به نام های پریکارد، میوکارد و اندوکارد است که پریکارد از دو لایه فیبروزی و سروزی که لایه سروزی خود از دو لایه جداری و احشائی (اپی کارد) تشکیل شده به طوری که لایه سروزی جداری به سطح داخلی فیبروز و اپی کارد به بخش خارجی میوکارد می چسبد به لایه میانی (میوکارد) عضله قلب گفته می شود. میوکارد که بیشترین قسمت قلب را تشکیل می دهد دارای خاصیت انقباضی است، اندوکارد تنها قسمتی از قلب است که مستقیما با خون در تماس است.



Share تاريخ: 1394/04/25 مشاهده : 325

آخرین قالب های ارسال شده :